Vesti
Saopštenja

CPT: Gazeta Metro i RTK objavili netačne i opasne informacije o našem radu

Centar za Mir i toleranciju iz Gračanice oglasio se povodom teksta objavljenog na portalu Medijskog javnog servisa Kosova (RTK) pod naslovom ’’Gračanica finansira NVO koja prikuplja podatke protiv OVK’’, a koji je preneo izvorni tekst portala Gazeta Metro u kome su, kako navodi CPT, iznete “netačne tvrdnje i informacije vezane za rad i aktivnosti ove organizacije”.
CPT: Gazeta Metro i RTK objavili netačne i opasne informacije o našem radu
Stefan Filipović (Foto arhiva Kim)

U saopštenju CPT-a se navodi da je tekst objavljen bez ikakve prethodne provere informacija u registru nevladinih organizacija, istraživačkog rada kao i primene principa prava druge strane da pruži odgovor, “dok organizaciju direktno dovodi u vezu sa navodnim aktivnostima prikupljanja dokaza protiv OVK”.

“Naime, gospodin Zoran Anđelković je gostujući u Jutarnjem programu TV Pink naveo sledeće: ’Pozivam sve članove porodica rudara iz Belaćevca, porodicu, prijatelje, da svako od njih da izjavu. Ako neće da daju zvaničnim organima, mogu da pokušaju u Centru za mir i toleranciju, kneza Višeslava 72 ’...”

Napominje se da je portal Gazeta Metro, "bez prethodne provere informacija, povezao organizaciju koju vodi Anđelković sa sedištem u Beogradu, sa organizacijom Centar za mir i toleranciju Priština, registrovanom na Kosovu i u skladu sa kosovskim zakonom, čiji osnivači, članovi Upravnog odbora, članovi Skupštine, kao i ovlašćeno lice imaju prebivalište na teritoriji Kosova, a samo sedište organizacije nalazi se u Gračanici, u ulici Miloša Obilića b.b.".

“Iz prethodnog se jasno može izvesti zaključak da su pomenuti Centar za mir i toleranciju iz Beograda i Centar za mir i toleranciju iz Prištine, u potpunosti dva različita pravna lica registrovana u dva različita pravna sistema. Neznanje, neinfomisanost i neprofesionalnost dovodi u zabludu javnost sa opasnom tedencijom narušavanja ugleda osamnaestogodišnjeg rada civilne organizacije iz nevećinske zajednice”.

Centar za Mir i toleranciju navodi da je član ove organizacije Stefan Filipović neargumentovano naveden kao „analitičar u ruskom propagandnom mediju Sputnjik, što je takođe netačna informacija”.

“Filipović je bio samo jedan od sagovornika tog medija. U istom članku je povređena privatnost člana organizacije Stefana Filipovića zbog tendencioznog tumačenja njegovih privatnih stavova na društvenim mrežama, čime je prekršen, između ostalog i Kodeks za štampu Saveta za štampu Kosova“, ističe se u saopštenju.

CPT podseća da ovo nije prvi put da se ova ogranizacija našla na udaru „neistinitog, neobjektivnog i neprofesionalnog izveštavanja“.

„Nažalost, nismo jedini koji se suočavamo sa neprofesionalnim i neobjektivnim izveštavanjem kosovskih medija o radu i aktivnostima organizacija civilnog društva iz nevećinskih zajednica, posebno Javnog medijskog servisa (RTK)”.

Ova organizacija takođe podseća da je u oktobru 2020. godine “RTK objavila neutemeljene navode da NVO Aktiv svesno falsifikuje informacije o navodnoj koordinaciji i saradnji sa Bezbednosno-informativnom agencijom Srbije. Na identičan način je 2017, između ostalog, targetiran i poznatog novinara sa Kosova B.N. na osnovu čega je bilo i zvanične reakcije Udruženja novinara”.

“Pored toga što se tekst kosi sa novinarskom etikom, svojom sadržinom on krši i određene regulatorne i zakonske dispozitive - članove Kodeksa za štampu Saveta za štampu Kosova, Kodeksa ponašanja Nezavisne komisije za medije (IMC) za audio i audio-vizuelne medijske usluge na Kosovu i Zakona o RTK. Prekršeni su članovi kodeksa ponašanja: pravo na istinu iz članova 1 i 2, kao i član 7 Kodeksa o privatnosti”, navodi se u saopštenju.

Centar za Mir i toleranciju zahteva od Gazete Metro, kao i od RTK da isprave netačnosti u tekstu i objave demant prethodno objavljene informacije, kao i javno izvinjenje zbog neprijatnosti koje je doživeo član ove ogranizacije Stefan Filipović.



Ostale vesti

Na Kosovu pokrenute kampanje protiv nasilja nad ženama
Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama, označio je početak međunarodne kampanje „16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja“, saopšteno je iz Kancelrije UN Women na Kosovu. Misija OEBS-a i Policija Kosova takođe su započele zajedničku kampanju protiv nasilja u porodici.
  • 26.11.2021
Osmani: Kosovo spremno za nastavak dijaloga
Kosovska predsednica Vjosa Osmani sastala se danas sa predsednikom Albanije Iljirom Metom od koga je zatražila da Albanija bude snažan glas Kosova u organizacijama u kojima ono nije zastupljeno, saopšteno je iz Predsedništva Kosova.
  • 25.11.2021
Počinje restauracija kuća u istorijskom centru Janjeva
U Ministarstvu kulture, omladine i sporta  Kosova danas je potpisan sporazum sa UNDP-om o zaštiti kulturnog nasleđa Janjeva, ali i poboljšanje uslova života stanovnika i unapređenje turizma.
  • 24.11.2021
Puls javnosti: Građani nezadovoljni podrškom opština tokom pandemije
Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) na Kosovu je objavio analizu pulsa javnosti „Interakcija ljudi i opština u vreme krize: Studija slučaja kovid-19“. Anketa, koja je sprovedena u pet opština: Kosovo Polje, Podujevo, Prizren, Orahovac i Zvečan, naglašava izazove sa kojima su se građani suočili tokom pandemije.
  • 23.11.2021
Petru Petkoviću ponovo zabranjen ulazak na Kosovo

Direktoru Кancelarije za Кosovo i Metohiju Petru Petkoviću vlasti u Prištini zabranile su danas da poseti Kosovo i prisustvuje ktitorskoj slavi manastira Visoki Dečani u sredu, 24. novembra, stoji u saopštenju dostavljenom medijima.

  • 23.11.2021
Odbijena žalba Dake, jer nije koristila pravna sredstva
Ombudsman je odbio žalbu bivše predsednice Centralne izborne komisije (CIK) Valjdete Dake na odluku predsednice Vjose Osmani da joj prekine mandat na mestu predsednice te pozicije, jer nije pružila dokaze da je koristila pravna sredstva protiv odluke predsednice Kosova.
  • 18.11.2021