Vesti
Netačno

Kako je Kličko ’’optužio’’ Srbe da su ’’okupirali’’ Kosovo

"OVOGA SU MNOGO UDARALI U GLAVU! Kličko ne zna šta priča - optužio Srbe da su okupirali Kosovo!" - bio je samo jedan od naslova tabloida o navodnoj izjavi gradonačelnika Kijeva i bivšeg boksera Vitalija Klička. Vest o navodnoj izjavi su, međutim, preneli i mediji poput Tanjuga, RTS-a, Blica, RTV-a, Nove, a sam Kličko je potom i demantovao da je dao izjavu koja mu se pripisuje.
Kako je Kličko ’’optužio’’ Srbe da su ’’okupirali’’ Kosovo
Vitalij Kličko (Printskrin Informer)

Šta je Kličko navodno rekao?

Mediji su vest o navodnoj Kličkovoj izjavi preneli pozivajući se na tekst Le canton27.

"Gradonačelnik Kijeva, Ukrajinac Kličko sa fronta, krvavih ruku u Davosu: Hvala Kosovo, hvala Albanci! Nakon što ste se oslobodili od Srbije i mi ćemo se osloboditi od Rusije!" - stoji u naslovu teksta Le canton.

„Veoma mi je drago što sam prvi put sreo jednog albanskog novinara, što je dobra prilika da prenesem poruku vama, albanskom narodu na Balkanu. Čuli smo i čitali da ste i vi Albanci, kao i mi Ukrajinci, ljudi mira, slobodoljubivi, ali i borci... Danas se borimo protiv ruskog režima koji pokušava da okupira našu zemlju Ukrajinu više od 100 dana, kao vi koji ste nekada bili okupirani od Srbije...", bio je citat koji je Le Canton27 naveo kao Kličkov.

Portal upitnog kredibiliteta

Le canton27 nije portal poznat široj javnosti.

Raskrikavanje, koje se takođe bavilo ovom vešću, navodi da je nekoliko minuta pretrage sajta dovoljno da se dovede u pitanje njegov kredibilitet:

"Tekstovi su nepotpisani, odnosno potpisuje ih ’redakcija’, nema impresuma, odnosno podataka o tome ko čini urednički i novinarski tim, a ton tekstova je pristrasan. Iako sajt ima švajcarski domen, što može davati prizvuk nepristrasnosti, u pitanju je portal namenjen Albancima u dijaspori - tekstovi su na albanskom, u najvećem broju slučajeva tiču se tema vezanim za Albaniju i Kosovo, prate se političke aktivnosti kosovskih političara poput Albina Kurtija i to u vrlo pozitivnom tonu. Negativni ton je rezervisan za Srbe i druge ’neprijatelje’".

Reakcije i demant

Navodnu Kličkovu izjavu preneli su različiti mediji, uključujući i one sa nacionalnom frekvencijom. Usledile su uglavnom negativne reakcije srpskih državnih zvaničnika i opozicije.

Oglasila se i ambasada Ukrajine u Beogradu.

"Ambasada ne može da potvrdi ili demantuje činjenicu razgovora ili njegov sadržaj koji je izazvao određeni odjek... Istovremeno, gradonačelnik Kijeva i lider jedne od opozicionih partija V. Kličko nema nikakve veze i ovlašćenja da iznosi stav Ukrajine o spoljnopolitičkim pitanjima. Principijelan stav Ukrajine o teritorijalnom integritetu i suverenitetu Srbije je dobro poznat" - navedeno je u saopštenju.

Potom je sam Kličko demantovao vest o navodnoj izjavi o "okupaciji" Kosova od strane Srbije.

"Prijatelji, pojedini strani internet mediji, pa i ruski, počeli su da prepisuju navodno moj ’citat’ o Srbiji i Albaniji. Nisam dao takav komentar. I pre nego što preštampaju ovakve informacije i bilo šta citiraju, novinari bi trebalo da potraže audio ili video dokaz takve ekskluzivnosti" - naveo je Kličko na svom Fejsbuk nalogu.



Ostale vesti

Pobedom ću te, pobedom ćeš me
Po starom običaju, mediji naklonjeni vlasti u Srbiji su neposredno nakon poruke Žozepa Borela na Tviteru da je postignut sporazum između Beograda i Prištine po pitanju registarskih tablica, ponovo proglasili "veliku pobedu srpske diplomatije".
  • 26.11.2022
Rezolucija 1244 se neće automatski aktivirati
Portal Kurir je objavio tekst pod naslovom "NAJVEĆU ODGOVORNOST NA KiM IMA KFOR: Ako propuste bezbednosne snage na sever, aktivira se rezolucija 1244! EVO ŠTA SE ONDA DEŠAVA", u kome se kao objašnjenje za "dešavanje" citira netačna izjava prof. dr Miroslava Bjegovića sa Fakulteta za bezbednost Univerziteta Educons.
  • 08.11.2022
Zatvara se Radio Kim?
Više ljudi nam se poslednjih dana obratilo sa pitanjem: "Da li je tačno da se zatvara Radio Kim?"
  • 07.11.2022
Žena koju su medicinske sestre tukle u Domu za stare u Peći nije Srpkinja
Snimak nasilja nad starijom ženom u Peći koji je objavljen na društvenim mrežama i u pojedinim tabloidima je predstavljen kao nasilje medicinske sestre Albanke nad starijom Srpkinjom. Tvrdnje da je žena Srpkinja su netačne.
  • 04.11.2022
Kako su usvojen kosovski budžet tabloidi pretvorili u paklene planove
Sednica Vlade Kosova na kojoj je usvojen Nacrt zakona o budžetu za 2023. godinu u iznosu od 3 milijarde i 212 miliona evra, a o kojoj su izvestili svi mediji, kao i o tome da je izmenjena odluka o preregistraciji vozila, bila je povod za različite uznemirujuće naslove u štampi i elektronskim medijima.
  • 03.11.2022
Podkast sa Ivanom Petrović: Zastrašenim ljudima je lako vladati
Dezinformacije i lažne vesti postale su naša svakidašnjost. Od kako nas je pre nekoliko godina zapljusnula ta oluja, ona je sve veća, uprkos borbi, kaže za premijerno izdanje Kim podkasta novinarka Siti (City) smart radija iz Niša Ivana Petrović.
  • 29.10.2022