Vesti
Netačno

Informer i Srbija danas tvrde: Zapadni mediji potvrdili reči predsednika Srbije

VUČIĆ JE U PRAVU, RUSIJU IZBACUJU IZ UN! Zapadni mediji potvrdili reči predsednika Srbije, prenosi portal Srbija danas. Tekst je inicijalno objavio Informer pod naslovom ZAPADNI MEDIJI POTVRDILI INFORMACIJE ALEKSANDRA VUČIĆA! Gardijan: Rusiju će izbaciti iz UN! Da li je baš tako?
Informer i Srbija danas tvrde: Zapadni mediji potvrdili reči predsednika Srbije
Ilustracija (Printskrin Informer)

"Samo dan nakon što je predsednik Srbije razotkrio pakleni plan moćnika, o tome pišu i britanski mediji. Rusija nema pravo da bude članica SB UN, tvrdi Zapad", piše u članku koji se poziva na tekst Gardijana.

 

 

"Britanski Gardijan piše da Zapad najozbiljnije planira da izbaci Rusiju iz Ujedinjenih nacija (UN)! Ovo je usledilo samo dan nakon što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić govorio o ’paklenom planu’ za obračun sa Kremljom", dodaje se u tekstu na portalu Srbija danas.

Osim što Zapad "najozbiljnije planira" da izbaci Rusiju iz UN-a, u tekstu se tvrdi i da Gardijan piše da Ukrajinci i zapadni stručnjaci ovih dana "užurbano kopaju po arhivi UN", pokušavajući da nađu argumente kojima bi dokazali da je Moskva 1991. godine bez odgovarajućeg ovlašćenja preuzela mesto u SB UN od Sovjetskog Saveza.

 


Šta piše u tekstu Gardijana?

Više je tvrdnji koje su netačne i neprecizne u ovom tekstu.

Iako se tvrdi da su "zapadni mediji potvrdili reči predsednika Srbije" i da "britanski mediji" pišu o planu za izbacivanje Rusije "samo dan nakon obraćanja srpskog predsednika", tekst Gardijana na koji se pozivaju Informer i Srbija danas je objavljen još 25. februara. Aleksandar Vučić se obratio javnosti iznoseći tvrdnje o mogućnosti izbacivanja Rusije iz UN-a tek 2. marta.

Ni u naslovu, ni u nastavku teksta Gardijana nema tvrdnje iz naslova portala Srbije danas da "Rusiju izbacuju iz UN".

Gardijanov tekst je objavljen pod naslovom "U toku su napori da se ospori pravo Rusije na mesto u Savetu bezbednosti UN" u kojem se jasno navodi da diplomate "traže da vide da li postoji osnova za uklanjanje Rusije sa mesta predsednika Saveta".

Kada je u pitanju "užurbano kopanje po arhivi UN" koje pominje Srbija danas, njega nema u tekstu Gardijana.

Ono na šta bi mogle da se odnose ovakve tvrdnje jeste deo teksta Gardijana u kojem se navodi da je ukrajinski ambasador pri UN, Sergej Kislica, zatražio od generalnog sekretara UN-a Antonia Gutereša da "podeli Savetu bezbednosti pravne dopise koje je napisao pravni savetnik UN-a od 19. decembra 1991. da se Ruskoj Federaciji dozvoli da se pridruži Savetu bezbednosti kao naslednici Sovjetskog Saveza".

"Ukrajina tvrdi da su konstitutivne republike SSSR-a 1991. proglasile da je Sovjetski Savez prestao da postoji, a sa njim je trebalo da nestane i zakonsko pravo bilo kog od tih entiteta, uključujući Rusiju, da sedi u Savetu", navodi se u tekstu Gardijana.

Interesantan je, međutim, i nastavak teksta objavljen na portalu Srbija danas koji je u suprotnosti sa naslovom, jer sagovornici tvrde da "nijedna država ne bi mogla legalno da bude izbačena iz UN mimo Saveta bezbednosti", te da je "taj scenario malo verovatan" i "da je izbacivanje Rusije iz UN pravno nemoguće".



Ostale vesti

Pobedom ću te, pobedom ćeš me
Po starom običaju, mediji naklonjeni vlasti u Srbiji su neposredno nakon poruke Žozepa Borela na Tviteru da je postignut sporazum između Beograda i Prištine po pitanju registarskih tablica, ponovo proglasili "veliku pobedu srpske diplomatije".
  • 26.11.2022
Rezolucija 1244 se neće automatski aktivirati
Portal Kurir je objavio tekst pod naslovom "NAJVEĆU ODGOVORNOST NA KiM IMA KFOR: Ako propuste bezbednosne snage na sever, aktivira se rezolucija 1244! EVO ŠTA SE ONDA DEŠAVA", u kome se kao objašnjenje za "dešavanje" citira netačna izjava prof. dr Miroslava Bjegovića sa Fakulteta za bezbednost Univerziteta Educons.
  • 08.11.2022
Zatvara se Radio Kim?
Više ljudi nam se poslednjih dana obratilo sa pitanjem: "Da li je tačno da se zatvara Radio Kim?"
  • 07.11.2022
Žena koju su medicinske sestre tukle u Domu za stare u Peći nije Srpkinja
Snimak nasilja nad starijom ženom u Peći koji je objavljen na društvenim mrežama i u pojedinim tabloidima je predstavljen kao nasilje medicinske sestre Albanke nad starijom Srpkinjom. Tvrdnje da je žena Srpkinja su netačne.
  • 04.11.2022
Kako su usvojen kosovski budžet tabloidi pretvorili u paklene planove
Sednica Vlade Kosova na kojoj je usvojen Nacrt zakona o budžetu za 2023. godinu u iznosu od 3 milijarde i 212 miliona evra, a o kojoj su izvestili svi mediji, kao i o tome da je izmenjena odluka o preregistraciji vozila, bila je povod za različite uznemirujuće naslove u štampi i elektronskim medijima.
  • 03.11.2022
Podkast sa Ivanom Petrović: Zastrašenim ljudima je lako vladati
Dezinformacije i lažne vesti postale su naša svakidašnjost. Od kako nas je pre nekoliko godina zapljusnula ta oluja, ona je sve veća, uprkos borbi, kaže za premijerno izdanje Kim podkasta novinarka Siti (City) smart radija iz Niša Ivana Petrović.
  • 29.10.2022